Blog Ronnie Möller – Maart 2020

CORONA VIRUS: KENNIS IS MACHT!

Blog Ronnie Möller - Kroon

Virussen zijn te bestrijden! Lees hier hoe!

SARS (SARS-Cov), Mexicaanse griep/varkensgriep, MERS, Ebola en nu dus het Corona Virus, wat nu COVID-19(corona virus disease 2019) wordt genoemd, maar aanvankelijk SARS-Cov-2 (SARS Corona Virus 2) werd genoemd. We hebben nu dus eigenlijk te maken met een soort update van het SARS-virus wat verregaande gezondheidsproblemen en doden wereldwijd tot gevolg heeft, grote financiële gevolgen voor velen heeft en heel veel mensen in angst houdt. Angst voor Corona is juist letterlijk voedsel voor het Corona (vanuit Latijn vertaald betekent Corona “Kroon”) virus. Kennis over virussen is de manier om angst te overwinnen en virussen te overwinnen.

Ik houd me al een tijdje intensief bezig met virussen, al maanden voor de corona uitbraak, omdat ik inmiddels overtuigd ben dat virussen de verborgen oorzaak zijn van tal van chronische ziektes waaronder ook ALS. Veel chronische ziektes worden veroorzaakt door één van de meer dan 60 Epstein Barr Virussen, één van de tientallen Herpes varianten of één van de tientallen varianten van Gordelroos bijvoorbeeld.

Ons lichaam is met gemak in staat om virussen te weren mits ons immuunsysteem optimaal werkt. En dat is bij de meeste mensen niet het geval waardoor virussen zich kunnen ontwikkelen in ons lichaam. Het is belangrijk te weten hoe virussen te werk gaan:

  • Verspreiding:

    Dit gebeurt via bloed of speeksel. Dit wordt via reguliere media ook verkondigd en voorzorgsmaatregelen voor getroffen door overheden, bedrijven en burgers. Jammer genoeg beperken adviezen zich hier en bij het adviseren van Paracetamol, wat slechts een pijnstiller is, een symptoomonderdrukker, wat de oorzaak niet weg neemt.

  • Brandstof 1: Hormonen

    Virussen houden enorm veel van hormonen zoals adrenaline en cortisol. Dit is belangrijk voedsel voor ze. Daarom zijn plekken als bijnieren, schildklier en centraal zenuwstelsel ook geliefd om zich uiteindelijk te kunnen nestelen. Dus stress resulteert in adrenaline en cortisol wat misschien wel het belangrijkste voedsel is voor het Corona/Kroon virus! Dus voorkom stress!

Daarnaast maakt ons lichaam ook adrenaline aan wanneer wij mensen langer dan twee uur niet eten. Dus eet overdag minstens iedere 2 uur! Bij voorkeur veel fruit en (blad-)groenten, hierover later meer. Zware metalen zijn ook een voedselbron voor virussen.

  • Brandstof 2: Zware metalen

    We hebben dagelijks te maken met zware metalen zoals aluminium, koper, kwik, lood, nikkel en cadmium. Het zit in de lucht (kwik en koper) tegenwoordig en we krijgen het binnen via bijvoorbeeld aluminium folie, blikjes, vaccinaties, bepaalde vis zoals tonijn en zwaardvis (kwik) of aanrakingen met batterijen. Zware metalen schijn je zelfs generaties ver te kunnen erven, dus we worden er al vaak mee geboren. Deze zware metalen gaan zich uiteindelijk stapelen in je organen en vormen zo voedsel voor virussen die hierom zich ook graag in organen nestelen.

Zware metalen zijn echter uit je lichaam te verwijderen door een zware metalen detox! Deze heeft 5 basis ingrediënten:
– wilde (!) bosbessen 
– koriander
– spirulina
– (Atlantic) Dulce en
– Gerstegrassap poeder.

Deze ingrediënten in een blender mixen en opdrinken. Voor de smaak kan je nog bananen en sinaasappels toevoegen. Voor meer informatie over zware metalen detox, lees deze webpagina van Charlotte

 

WAT TE DOEN


1. Hygiëne

Handjes wassen, in arm hoesten en zo. Al ben ik ervan overtuigd dat je met een goed werkend immuunsysteem ook niet hoeft te vrezen voor het virus. Sterker nog, is het bij een goed immuunsysteem zelfs goed om in aanraking te komen met virussen zodat het lichaam antilichamen gaat opbouwen tegen een virus.

Maar wanneer heb je een goed immuunsysteem? Als je je goed voelt? Geen fysieke klachten hebt op dit moment? Je sterk voelt en in een goede conditie bent? Zoals ik vroeger, nog voordat ik mijn ziekte ALS kreeg? Nee, volgens mij hoeft je immuunsysteem dan nog niet in orde te zijn. Je kunt een stapeling zware metalen en virussen in je organen hebben en een niet optimaal werkende lever (die onder andere tot taak heeft zware metalen te verwijderen) zonder dat je duidelijke klachten ervaart.

 

2. Voeding die virussen bestrijdt

Probeer dagelijks minstens 3 van de volgende ingrediënten te nuttigen: koriander, knoflook, gember, kurkuma, wilde bosbessen, verse (dus niet gevroren!) bladgroenten zoals spinazie, boerenkool of sla, frambozen, papaja, cranberry’s,  uien, peterselie, spruitjes en spirulina.
Deze ingrediënten bestrijden virussen, al zijn er meer ingrediënten. Het beste product is bleekselderij SAP. Dus niet kauwen maar echt pure sap drinken. Via een slowjuicer heb ik sap uit de vezels geperst van dit enorm krachtige kruid. Dagelijks minimaal een halve liter drinken op de nuchtere maag en vervolgens een half uur niks eten of drinken of slikken. Gebruik alleen biologische bleekselderij. 
En bleekselderijsap heeft veel meer gezondheidsvoordelen dan het doden van virussen. Een goede slowjuicer hiervoor is de Omega.  

Het is misschien een hele investering, zo’n slowjuicer, de bleekselderie en je tijd, maar uit ervaring weet ik dat het dit waard is! Het werkt!

Als supplement zijn Zink en vitamine B12 ook heel nuttig bij het bestrijden van virussen. 

Blog Ronnie Möller - Djokovic

Blog Ronnie Möller - Stallone

Ook tenniskampioen Novak Djokovic (boven, tevens veganist, dus kiest voor dieet zonder vlees en zuivel) en Sylvester Stallone (Rocky, Rambo) behoren tot de vele ambassadeurs van Bleekselderijsap.


3. Fructivoor-
dieet

Dieet… De ene diëtist adviseert de schijf van vijf, de ander een Paleodieet en weer een ander adviseert een Ketogenisch dieet. Ook op internet zien we door de bomen het bos niet meer en elk dieet lijkt op korte termijn te helpen. Wat is nou het dieet om een zo goed mogelijk immuunsysteem te krijgen? Om deze vraag te beantwoorden moeten we eerst naar de basis gaan, het juiste fundament, we moeten het huis niet bouwen op zand maar op rots, dan kan het niet wegspoelen en staat het vast en hebben we een fundament wat juist en duurzaam is.
Dit fundament is dat wij mensen geen carnivoren (vleeseters), omnivoren (mix van vleeseters en planteneters), herbivoren (planteneters) of granivoren (graaneters) zijn. Wij hebben geen klauwen of grote snijtanden, korte gladde darmen of agressieve maagzuren om andere schepsels te doden en met huid, haar en botten rauw op te eten. Ook hebben we geen hele lange darmen of meerdere magen of aangepaste maagzuren om cellulose te verteren. Wij mensen eten dan ook niet graag de hele dag gras voor zover ik weet 😉. Ook hebben we geen krop en een dubbele maag om granen te verteren zoals vogels. Ons spijsverteringssysteem heeft ook grote moeite met gluten. Onze fysiek is op geen van dit gebouwd. Wij kunnen vlees of brood en zo wel eten, mits bewerkt, zoals schoonmaken en verhitten. En ja, het is heerlijk (al past smaak zich aan), en het voedt, we kunnen ermee overleven, maar het geneest niet en verzwakt juist in veel gevallen ons immuunsysteem.

Wat wij mensen wel zijn: fructivoren! Ons hele fysiek, ons spijsverteringssysteem en onze organen zijn gebaat bij veel fruit, (blad-)groenten, kruiden, specerijen en knollen. Ons hele systeem is dus gebaat bij veel koolhydraten! Laat je niet wijsmaken door diëtisten die zeggen dat je veel vetten en eiwitten moet eten en geen koolhydraten, want dat is gebaseerd op een fruitangst-hype van de laatste decennia wat suggereert dat ons lichaam zonder suiker (koolhydraten) kan. Ook wordt er gezegd dat we 0,8 keer ons lichaamsgewicht aan eiwitten in gram nodig hebben. En veel mensen eten tegenwoordig veel meer dan dat. Maar steeds meer mensen waaronder ook topsporters worden ervan bewust dat dit een illusie is, dat eiwitten het laatste is om je druk om te maken en dat je als we aan onze calorieën voldoen je vanzelf voldoende eiwitten uit fruit en groenten binnen krijgt. Sterker nog, in verse bladgroentes zitten de beste eiwitten.
Overigens brengen we ons lichaam in de problemen bij te veel eiwitten; deze worden op den duur niet meer afgebroken (ik kan er over meepraten) in het lichaam.

Uiteindelijk is het logisch want we zijn dus Fructivoren, net als bijvoorbeeld chimpansees of gorilla’s, zij eten in de natuur ook de hele dag door (blad)groenten en fruit.

 

Blog Ronnie Möller - Gorilla

Lol

Dat de combinatie van koolhydraten en vet slecht is, dat klopt ja. Maar dat betekent niet dat koolhydraten slecht zijn, maar dat teveel vetten niet goed zijn. Zonder koolhydraten, dus zonder suikers, gaan we op den duur dood! Onze cellen lopen op glucose (suikers), vooral onze hersenen. Niet voor niks bestaan onze hersenen voor een groot deel uit glycogeen; opgeslagen glucose! Naast koolhydraten zijn celzouten de belangrijkste brandstof voor onze hersenen. Celzouten zitten in verse bladgroentes (niet bevroren, celzouten kunnen niet ingevroren worden!) zoals spinazie, boerenkool, sla, andijvie, waterkers, rucola.

Terugkomend op fruit; dit behoort tot de meest gezonde en genezende voeding voor de mens! Veel soorten fruit bestrijden virussen, bacteriën en schimmels, maar ondersteunt ook bijvoorbeeld de lever of ondersteunt ons neurologisch. Fruit zit vol met vitamine C, wat onze lever ondersteunt bij alle 2000 functies. Die fruitangst-hype en eiwit+vet propaganda hebben de KFC en McDonalds misschien belang bij haha maar wij niet! Ons lichaam, ons immuunsysteem, onze organen, hebben veruit de meeste baat erbij dat we onze calorieën halen uit bijvoorbeeld aardappelen en zoete aardappelen (beide bevatten alle essentiële aminozuren), bananen, mango’s, dadels, peren, abrikozen, appels en zo. Maar dat lukt niet in wat veel mensen met andere diëten gewend zijn, drie eetmomenten per dag. Zo at ik vroeger regelmatig een grote uitsmijter als ontbijt en at ik in één klap 800kcal weg met al die eieren, brood, kaas, ham, mayonaise en curry. Die calorieën at ik in minder dan vijf minuten weg en kon ik 4-6u op teren. Maar dat gaat niet met het juiste dieet. Een fructivoor dieet; 800kcal ben je veel langer mee bezig en om als man aan bijvoorbeeld 2500 kcal of als vrouw aan 2000 kcal per dag te voldoen met een fructivoor-dieet red je niet in drie eetmomenten per dag, waarschijnlijker is dat we dan iedere 1,5/2u op de dag iets eten. En dat is nou precies waar ons lichaam op gebouwd is, want wachten we langer dan twee uur tussen eetmomenten dan gaan onze bijnieren het hormoon adrenaline aanmaken wat brandstof is voor virussen en virussen zijn bronnen voor diverse chronische ziektes. Volgens Centraal Bureau voor Statistiek is meer dan 30% van de Nederlanders chronisch ziek, dus ben je nu niet chronisch ziek, dan is de kans groot dat je het ooit wordt en dat je vatbaar bent voor het corona virus. Laten we alsjeblieft teruggaan naar onze natuur; eten als een fructivoor, en zo ons immuunsysteem optimaliseren om ons op een natuurlijke manier te weren tegen pathogenen zoals virussen en chronische ziektes!


4. Eet minder dan 15% vet!

Onze lever is een fundamenteel en kritisch orgaan dat verantwoordelijk zou zijn voor meer dan 2000 functies, waaronder het afvoeren van troep zoals chemicaliën en zware metalen. Vet zorgt voor een “sluggish” lever, oftewel een trage, klungelige lever. Dit betekent niet dat je lever, wat een zeer hard werkend en intelligent orgaan is, niet zijn werk doet. Maar doordat de suikers door al dat vet niet goed door cellen getransporteerd kunnen worden, kan de lever niet goed meer functioneren. De lever heeft namelijk ook als taak vetten af te breken en te verdelen, maar als we dus teveel vetten binnen krijgen wordt het teveel en kan de lever niet meer al zijn taken goed uitvoeren waaronder het beschermen van andere organen.

Probeer de vetinname onder de 15% te houden. Dat wil zeggen dat je bij een inname van 2000 kcal je vetinname onder de circa 30 gram moet houden. Om een idee te krijgen is een eetlepel olijfolie ongeveer 14 gram vet, een handje nootjes 14-17 gram, een glas melk 5 gram, een plakje kaas 3 gram, 100 gram zalm bevat 8 gram vet, 100 gram kip met vel bevat 14 gram vet en producten met ongezonde vetten (transvetten) als boter en mayonaise bevatten 12-15 gram per eetlepel. Ter vergelijking, een sinaasappel bevat slechts 0,15 gram vet. Dus met een dierlijk dieet ga je al snel over de 15% heen en ook vegetariërs en veganisten moeten oppassen met teveel olie, nootjes en zaden.

Ja, we hebben essentiële vetten nodig. Omega 3&6 maakt ons lichaam niet tot nauwelijks zelf aan maar dat betekent niet dat we het alleen uit vis, oliën of bijvoorbeeld levertraan moeten halen. Sterker nog, de meeste vis bevat kwik. Veel koudgeperste oliën bevatten weliswaar omega maar zijn schadelijk. Vooral koolzaadolie, wat onder andere de darmen beschadigt. En ook levertraan bevat veel kwik en daarnaast ook kankerverwekkende dioxines en is ontstekingsbevorderend.

Beter is om je omega vetten te halen uit bijvoorbeeld algen, pitten, zaden,  kropsla, boerenkool, bloemkool, veldsla, wilde bosbessen en walnoten. Een theelepeltje lijnzaad bijvoorbeeld van ongeveer 5 gram geeft al voldoende Omega 3 vetten voor de hele dag.

Omega vetten zijn dus geen excuus om niet onder de 15% vet te eten.


5. Te vermijden

  • Stress

    Zoals eerder aangegeven is stress letterlijk voedsel voor virussen. De hormonen adrenaline en cortisol zijn geliefd bij virussen. Als je langer wacht dan twee uur tussen maaltijden gaat het lichaam op adrenaline lopen, dus eet elke 1,5 á 2 uur.

  • Zware metalen

    Zoals eerder aangegeven zijn zware metalen voedsel voor virussen. Zware metalen stapelen zich in organen waarna virussen zich er ook gaan nestelen. Daarnaast kunnen zware metalen ook oxideren en ontstekingen en beschadigingen veroorzaken aan weefsels. Vermijden en gebruik regelmatig een detox.

  • Chemicaliën

    Chemicaliën zijn er overal; schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten zoals shampoos, parfums en crèmes, plastic, uitlaatgassen, brandstoffen, pesticiden… De lever draait overuren. Ook deze zijn te verwijderen door een zware metalen detox smoothie.

  • Eieren

    Eieren zijn overal altijd een goede bron van voedsel geweest op plaatsen waar weinig ander voedsel verkrijgbaar was. Tot de 20e eeuw, toen is er veel veranderd. Eieren zijn nu een voedselbron voor voor virussen, cystes, tumoren en ze veroorzaken ontstekingen.

  • Zuivel

    Melk, yoghurt, kaas, vla, kefir, ijs en zo. Melkproducten zijn vet en beschikken daarnaast over Lactose, een suiker wat voor ons heel moeilijk te verteren is. Ook de combinatie van deze suikers en vet is niet gezond en een karwei voor onze lever. Bovendien vormen dierlijke vetten in onze bloedbaan een broedplaats voor virussen en bacteriën.

  • Koolzaadolie

    Vaak gekozen vanwege de aanwezigheid van Omega 3&6 vetten en betaalbaarheid. Deze olie is echter schadelijk voor het spijsverteringssysteem en beschadigt de dikke en dunne darm. Koolzaadolie zit trouwens ook in de laboratorium sondevoeding die ik jarenlang heb gebruikt. Mijn darmen zijn dan ook verre van gezond bleek uit onderzoek en dat ben ik nu aan het herstellen met een fructivoor dieet. Ik ben inmiddels vier weken van de sondevoeding af!

  • Maïs

    Genetisch gemanipuleerd voedsel (GMO: Genetically Modified Organisms ) hebben maïs kapot gemaakt als een voedzaam product. Het veroorzaakt ontstekingen en voedt bacteriën, virussen en schimmels. Zelfs wanneer je biologische niét GMO maïsproducten koopt is de kans groot dat het niet geheel GMO-vrij is.

  • Soja

    Grotendeels hetzelfde verhaal als mais.

  • Kweekvis

    In kleine vijvers ontstaan vaak parasieten en zo waardoor vissen antibiotica toegediend krijgen en het water behandeld wordt met toxische chemicaliën. Kies voor wilde vis zoals zalm of schelvis. Maar pas op voor de aanwezigheid van Kwik in alle soorten vis, vooral tonijn en zwaardvis.

  • Varkensvlees

    Varkensvlees is heel erg vet.

  • Gluten

    Zit onder andere in veel soorten brood. Mocht je van brood houden koop dan glutenvrij brood. Gluten zijn moeilijk te verteren en verzwakken ons immuunsysteem.

  • Smaakstoffen en toevoegingen

    Toegevoegde smaakstoffen, kunstmatig of zogenaamd natuurlijk zoals MSG, aspartaam en zo. Supermarkten staan er vol mee. Weet dat deze veel schade doen. Schadelijke stoffen stapelen zich in de hersenen, geven neurotoxines af. Er kunnen ontstekingen en zwellingen ontstaan, hersencellen gaan dood en neurotransmitters worden belemmerd.

  • Appelazijn

    Dit wordt vaak geadviseerd. De voordelen wegen echter minder zwaar dan een heel groot nadeel, namelijk dat het de lever pekelt. Neem veel beter appels, daar doen we onze lever een groot plezier mee; appels hebben “Levend Water” in zich wat hydraterend werkt in de lever.

  • Alcohol

    Alcohol pekelt de lever.

Tot slot

Corona (Kroon) is slechts de zichtbare top van de ijsberg. We hebben met meerdere virussen te maken zoals Herpes, EBV en Gordelroos die op korte termijn niet zo heftig zijn als corona maar op lange termijn voor vele (chronische) aandoeningen zorgen zoals auto immuun ziektes, MS, kanker, Lyme, ALS, Leukemie, Depressie en talrijke andere aandoeningen.

Wat is de oplossing? Weer een vaccinatie? Een coronavaccinatie? Al tientallen jaren stijgt het aantal vaccinaties, maar waar stopt het? 322? Maar terwijl het aantal vaccinaties stijgt, worden steeds meer en meer mensen chronisch ziek.

Of gaan we omhoog in ons bewustzijn en komen we tot inzicht dat we ver zijn vervreemd van de natuur en verslaan we virussen en de kroon door weer terug te gaan naar onze fysieke natuurlijke essentie en zorgen zo ook voor een balans op onze moeder planeet: Een Fructivoor-Dieet..

 Blog Ronnie Möller - Hippocrates

Ik hoop dat dit inzicht en deze informatie jou kan helpen in deze moeilijke periode. Daarom heb ik met veel inzet (ik typ zoals bij velen bekend met behulp van oog-besturing en moet regelmatig vechten voor iedere letter) en uit naastenliefde dit  “geschreven”.


Alle goeds deze tijd!

Met liefde en wijsheid,
Ronnie Möller

Topsport for Life - Ronnie Möller

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>> ga hier terug naar de andere blogs van Ronnie

2 thoughts on “Blog Ronnie Möller – Maart 2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *